entry
Jasne, że mężczyźni różnią się od kobiet. Wiadomo. Skoro tak, to i zakupy robią inaczej.
On wchodzi, bierze i wychodzi.
Ona wchodzi i zaczyna się…
Szukanie doskonałości.

women’s department
Robienie zakupów to domena i umiejętność kobiet – (brzmi, jak jedno z najstarszych praw natury). Kobiety najczęściej i najchętniej zostawiłyby swojego faceta w szatni razem ze swoim płaszczem, żeby nie krępował ich ruchów. Ponadto patrząc na kobietę w sklepie w przeciwieństwie do mężczyzny w sklepie można powiedzieć, że jest się świadkiem pewnego rodzaju zadumy – głębokiego i poważnego. Taki rodzaj zadumy w psychice mężczyzn nie występuje. Dlaczego? To proste! Kobiety są zaangażowane w rytuał… tak – w rytuał, który dla mężczyzn nie istnieje.

men’s department
Panowie, czekający na swoje damy, które kilka par butów temu straciły poczucie czasu czują się w sklepie, jak słonie z porcelany. Widocznie w wielu czegoś brakuje. Czy sklepy byłyby bardziej przyjazne, gdyby w każdym stało krzesło z napisem „Siadaj! Uratuję cię człowieku”? W ten sposób i zakupy i mężczyźni staliby się mniej męczący. To takie proste. Przecież krzesło jest do używania. Krzesło służy do siadania!

On i ona na zakupach.
Kiedy już do tego dochodzi, to ona kupuje. On zaś płaci, żeby kasjer przypadkiem nie pomyślał, że ktoś tu nie zarabia. To taki psychologiczny savoir vivre. „On płaci” w ukrytym znaczeniu mówi, że kontroluje całą sytuację. I jak tu nie pozwolić?!

fitting room
Kobiecy heroizm podczas robienia zakupów nie jednego mężczyznę przyprawia o dreszcze. Kobiety oblegają przymierzalnie i debatują nad spódnicą niczym nad kredytem na całe życie. Widzieliście kiedykolwiek faceta zastanawiającego się nad parą spodni dłużej niż 3 minuty?

exit
Ci sami mężczyźni w większości sklepów zachowują się tak, jakby byli w sklepie z bielizną. Przyglądają się szybko, po czym uciekają z uczuciem przypominającym niepewność i strach.

Czas wyprzedaży przed nami, a więc enjoy!

[Korzystałam z P. Underhill, Dlaczego kupujemy 2007.]
Zdjęcie: Robert karlewski, www.mmtorun.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>