Reklama jest pracą. Nieustanną pracą o bycie gwiazdą, która nie zgaśnie.
Czy to godne podziwu?
Nagroda (dla reklamy)! Za neony, promocje, lans! Za szał i szok.

Outdoor

Co przychodzi Ci do głowy, kiedy zastanawiasz się, jaka jest najbardziej męska i nie-męska reklama? Jaki charakter ma każda z nich? Czy niesie ze sobą konkretny przekaz? A swoją drogą… czy to rozróżnienie jest dla Ciebie nowe, czy zmagasz się z nim już od dłuższego czasu?
Choć bez względu na to przypuszczam, że i tak z łatwością wskazujesz reklamy w obrębie kategorii: męska i nie-męska. Widzisz nawet, jak wizualizacje kobiet są kierowane nie tylko do innych kobiet. Za to szczególnie skutecznie przyciągają uwagę mężczyzn.

Złożoność miejskiego krajobrazu jest układanką z puzzli wizerunków, stereotypów i poglądów.
Dzieje się tak, ponieważ reklamy krzyczą do nas kolorami, hasłami oraz treścią.
Mężczyzna w reklamie jeśli nie jest jeszcze totalnie doskonały i tak może stoczyć walkę z ideałem. Czy ją wygra? Jeśli będzie walczył tak, jak reklama – zwycięży!
Inteligentni mężczyźni z męskimi zegarkami – odważni eksperci ze spojrzeniem, które magnetyzuje występują solo. Albo w towarzystwie innych mężczyzn bez zarzutu lub pięknych kobiet. Perfekcyjnie skrojone garnitury i pasujący do nich panowie. Najszybsze samochody, władza i pieniądze. Wszystko to wokół piekielnie przystojnych mężczyzn otoczonych luksusem. Najlepsze czasopisma i banki – dla kogo? Dla niego – prawdziwego mężczyzny.
Jednak pojawiają się wizerunki mężczyzn, którzy nie odpowiadają tej charakterystyce. Niekoniecznie są profesjonalistami wzbudzającymi zachowanie. W swej męskości są mniej wyraziści. Brak im atrybutów o tym decydujących lub wręcz odwrotnie: otaczają ich przedmioty przypisywane kobietom i dzieciom oraz wszędobylska feria barw.
Jeśli o mężczyzn chodzi, to nawet reklamy, które ich nie przedstawiają bywają wyraźnie do nich kierowane. Chociażby zmysłowe kobiety w Beautiful Story, utwierdzające panów w ich męskości. Estetyczne wzorce ustanawiane także przez mężczyzn angażują aspekt seksualności. Prowokujące hasła zachęcają do sprawdzania i odkrywania… tylko czego – mocy reklamy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>